Ćwiczenia na brzuch w aerobicznej 6 Weidera

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Ćwiczenia na brzuch zaproponowane poniżej wymagają od nas poświęcenia nie więcej niż 40 minut. Po pewnym czasie zwiększamy ilość powtórzeń, więc jeśli dalej mamy się mieścić w wyznaczonym czasie, zaprezentowany trening na brzuch musi być wykonywane szybciej, a z tym wymaga od nas większego wysiłku.

Należy pamiętać, że każde ćwiczenia, a zwłaszcza ćwiczenia na brzuch wymagają od nas włożenia wysiłku. Często słyszy się początkujących, że zrobili wiele powtórzeń i to nic trudnego. To nie ma być lekkie- jeśli tak jest, prawdopodobnie ćwiczenie nie angażuje mięśni brzucha w odpowiednim stopniu.

Jak więc wykonywać ćwiczenia na brzuch w A6W?

  • Kładziemy się na podłodze (najlepiej jednak kłaść się na macie) z rękami ułożonymi wzdłuż ciała. Leżymy na plecach. Na przemian podnosimy nogi w taki sposób, by przyciągnąć kolana do siebie. Kąt między biodrami, a udami ma wynosić 90 stopni. Przy maksymalnym obciążeniu, gdy mięśnie brzucha są odpowiednio napięte, zatrzymujemy się na 3 sekundy. Jest to moment, w którym nogi są zgięte w opisany sposób, a do góry podnoszą się też barki i ręce wyciągamy do przodu. Przy wykonywaniu tego zadania możemy dotknąć kolana dłońmi, ale nie przytrzymujemy ich.

 

  • To ćwiczenie wygląda podobnie do pierwszego, jednak w tym przypadku podnosimy dwie nogi jednocześnie. Należy pamiętać o kącie prostym między biodrami a kolanami. Podnosimy lekko barki, jedna nie odrywamy tułowia od ziemi. I znów: staramy się wytrzymać w pozycji w, której nasze mięśnie są najbardziej napięte przez 3 sekundy.

 

  • Nadal leżymy na plecach. Ręce tym razem nie są ułożone wzdłuż ciała, układamy je za karkiem. Znów wykonujemy analogiczne do trzeciego ćwiczenie. Podnosimy na przemian jedną nogę w taki sposób, by uzyskać kąt prosty. Utrzymujemy tę pozycję przez 3 sekundy.

 

  • Czwarte ćwiczenie jest połączeniem ćwiczenia drugiego i trzeciego. Ramiona splatamy wzdłuż na karku. Podnosimy obie nogi jednocześnie aż do uzyskania kąta 90 stopni między kolanem a biodrami. Pamiętamy, by przy podnoszeniu barek nie odrywać tułowia od podłoża. W tym momencie, jak w każdym ćwiczeniu staramy się utrzymać napięcie mięśni przez 3 sekundy.

 

  • Jest to ćwiczenie, które przypomina szkolny rowerek. Raz jedną, raz drugą nogę podnosimy na przemian 5 do 15 razy. Ręce w tym ćwiczeniu trzymamy splecione za głową. I musimy pamiętać- ćwiczenie to nie polega na przytrzymywaniu nóg w momencie napięcia mięśni brzucha. Nie zatrzymujemy się, ciągle wykonujemy ruch.

 

  • To ćwiczenie przypomina znane wielu ludziom z lekcji WFu nożyce. Tym razem razem z barkami podnosimy tułowie. Ręce trzymamy wzdłuż ciała, a jednocześnie podnosimy nogi. Nie ruszamy nogami, po prostu w tej pozycji musimy wytrzymać 3 sekundy.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*